Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2020

Συνάντησα το κοριτσάκι με τα σπίρτα

Κοιτάζω έξω από το παράθυρο του σπιτιού μου. Έξω έχει νυχτώσει για τα καλά και το κρύο του χειμώνα τσουχτερό δεν λυπάται κανέναν. Ψάχνω με το βλέμμα μου μήπως και την δω να περνάει από δω. Να γυρνάει σέρνοντας τα πόδια προς το φτωχικό σπίτι της, με σκυμμένο το κεφάλι, λυμένα τα μαλλιά… Αχ! Πού να ‘ναι τέτοια ώρα το κοριτσάκι με τα σπίρτα; 

 Είναι αργά. Περασμένες εννιά. Κοιτάζω με αγωνία μια το ρολόι και μια το παράθυρο. Τα λεπτά δεν τα παγώνει ο χειμώνας. Μακάρι να περνούσε απ’ το σπίτι μου μπροστά… το καντήλι μου τρεμοπαίζει μέχρι που τελικά απ’ τον φεγγίτη ο άνεμος το σβήνει. Δέκα η ώρα. Περπατάω βιαστικά μέσα στο δωμάτιο. Μα που είναι; Κοιτάω το εικόνισμα της Παναγίας και της ψιθυρίζω. Μετά από λίγο… να την! Περπατά αργά στον δρόμο μου. Βγαίνω έξω με τις παντόφλες. Την χαιρετάω για πρώτη φορά! 

-«Πού είσαι που σε περίμενα παιδί μου;» 

-«Με περιμένατε;» μου απαντάει ευγενικά με μια έκδηλη απορία. 

«Μααα… δεν γνωριζόμαστε!». Τα αθώα παιδικά μάτια της βουρκώνουν. Τα δικά μου κυλάνε ζεστά ποτάμια.

-«Έλα μέσα στο σπίτι μου να ζεσταθείς σε παρακαλώ! Έλα, έχω ζεστή σούπα, φρέσκο ψωμί κι αναμμένο το τζάκι.» Με κοιτάζει έκπληκτη! Το πρόσωπό της αλλάζει και μου προτείνει το χέρι με το τρύπιο γάντι της που κρατάει τα σπίρτα. 

-«Σπίρτα πουλώ.» Μου λέει και κατεβάζει το βλέμμα της. 

«Πάρτε κυρία σας παρακαλώ! Δεν πρέπει ν’ αργήσω άλλο!» Κλαίω πια με λυγμούς. Την αγκαλιάζω. Η ησυχία της βραδιάς μας συνοδεύει. Αισθάνομαι μια πρωτόγνωρη ζέστη στο κορμί μου. Φοβάμαι μην χάσω το κοριτσάκι με τα σπίρτα από την αγκαλιά μου!

Μπαίνουμε μέσα στο σπίτι. Ευτυχώς η φωτιά καίει ακόμα. Το κοριτσάκι κάθεται διστακτικά στο σαλόνι μου. Σκουπίζω τα μάτια μου με το μαντήλι. Την σερβίρω και βλέπω ένα όμορφο, δειλό χαμόγελο να ξεδιπλώνεται στα χείλη της σταδιακά. Η ζεστασιά της αγκαλιάς μας έχει κουρνιάσει στην καρδιά μου. Το τζάκι κάνει την ατμόσφαιρα πιο γιορτινή. Κοιτάζω συνεχώς το κοριτσάκι. Τελειώνει το γεύμα της κι ευγενικά με ευχαριστεί. Κάνει να σηκωθεί για να φύγει μα… θέλω να μείνει κι άλλο! Της ζητάω να περιμένει. Της φέρνω ένα παλιό παλτό, μάλλινες κάλτσες κι ένα πουλόβερ που δεν χωράει πια του γιού μου. Εγώ το είχα φτιάξει. Της τα δίνω! Τα μάτια της λάμπουν σαν να έχουν αστεράκια να κολυμπούν στο στερέωμα. Μου σφίγγει το χέρι.

-«Πώς και με περιμένατε;» ρωτάει με κάποια περιέργεια στον τόνο της φωνής της. Χαμηλώνω το βλέμμα μου με την σειρά μου.

-«Ήθελα μόνο… να, λίγα σπίρτα! Ν’ ανάψω το καντήλι μου που έχει σβήσει και δεν έχω άλλα. Να τ’ ανάψω με τα σπίρτα της δικής σου πίστης, της δικής σου αγάπης. Ήθελα εσύ μικρό κοριτσάκι με τα σπίρτα ν’ ανάψεις με τα σπίρτα της ψυχής σου το κερί της πίστης της ψυχής μου. Να φωτίσει η φλόγα του την ψυχή, κι αυτή με ελπίδα και χαρά, αγάπη να πλημμυρίσει! Να αυτό μονάχα ήθελα! Θα μου δώσεις από τα σπίρτα σου;»

Σήκωσα τα μάτια μου να ανταμώσουν τα δικά της. Είχε αφήσει τα σπίρτα δίπλα απ’ το εικονοστάσι. Τώρα περπατούσε με τα δώρα μου στα χέρια της, σαν σε πομπή, στο δρόμο ήσυχα. Χαμογελούσε! Μου έγνεψε από μακριά.

-«Ευχαριστώ!» ψιθύρισα. Εκείνη συνέχισε να περπατάει μέσα στη νύχτα μήπως και κανένας άλλος άνθρωπος την γυρέψει. Να του δώσει σπίρτα για να ανάψει την πίστη, την ελπίδα την αγάπη. Σπίρτα… ν’ ανάψει την καρδιά του! 

Άλλωστε… Χριστούγεννα έρχονται!

Υ.Γ. Αν αναρωτιέστε πού πήγε το κοριτσάκι με τα σπίρτα τα δώρα μου… θαρρώ σε κάποια άλλη φάτνη! Αγγελιοφόρος έγινε της δικής μας ελάχιστης προσφοράς. 

Σε ευχαριστούμε πολύ κοριτσάκι με τα σπίρτα.

Ερατώ Α.Μ.   


     

σήμερα 7 Δεκεμβρίου γιορτάζουν:
  • Άγιος Αμβρόσιος επίσκοπος Μεδιολάνων
  • Όσιος Γεράσιμος ο εξ Ευρίπου
  • Άγιος Αθηνόδωρος
  • Άγιος Νεόφυτος
  • Άγιος Δομέτιος
  • Άγιοι Ισίδωρος, Ακεψιμάς και Λέων
  • Όσιος Αμμούν «ὁ τῆς Νιτρίας»
  • Άγιοι Γάιος και Γαϊανός
  • Άγιοι Τριακόσιοι Μάρτυρες που μαρτύρησαν στην Αφρική
  • Άγιοι Ορθόδοξοι Μάρτυρες που κάηκαν μέσα σε Ναό
  • Άγιοι Δύο Ιερείς
  • Άγιοι Εξήκοντα Ιερείς
  • Αγία Ορθόδοξη Γυναίκα που μαρτύρησε στη Ρώμη
  • Όσιος Ιγνάτιος
  • Όσιος Παύλος ο Υποτακτικός
  • Άγιοι Πρίσκος, Μαρτίνος και Νικόλαος
  • Ανάμνηση των εγκαινίων του Ναού της Υπεραγίας Θεοτόκου «ἐν τοῖς Κουράτορος»
  • Όσιος Γρηγόριος ο Σιναΐτης ο Ειρηνικός
  • Όσιος Ιωάννης ο Νηστευτής «ὁ ἐν τῷ Σπηλαίῳ»
  • Αγία Φιλοθέη του Άρτζες Ρουμανίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου