Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

Μαμά, δός μου το χρόνο μου»

Σε λίγες μέρες θα είναι η γιορτή μητέρας στην Εστία όπως σας έχω γράψει. Σήμερα θα ήθελα να μιλήσω στις μαμάδες.

       Αφορμή μου δίνει ένα κείμενο σχετικό με την κραυγή των παιδιών προς τις μαμάδες τους.

       Το έχω δει κι εγώ πολλές φορές. Πριν χρόνια ο ήσυχος τον υπόλοιπο καιρό ανιψιός μου, έκανε τον κόσμο άνω κάτω όταν κουβέντιαζα με τη μαμά του και δεν του δίναμε σημασία. Λίγα χρόνια αργότερα η ανιψιά μου, ένα κοριτσάκι γλυκό και χαριτωμένο έβγαζε τον χειρότερό του εαυτό όταν είχαμε με τους γονείς της σοβαρή συζήτηση. 


 Τα παιδιά θέλουν το χρόνο μας.

       Μια μαμά έλεγε: Τι παράξενες που είμαστε οι μάνες. Περιμένουμε πόσο καιρό να μιλήσουν. Λαχταρούμε για την πρώτη τους λεξούλα. Κι όταν πια μιλάνε, τα μαλώνουμε να σταματήσουν. 
         Νομίζω αγαπημένες μαμάδες, πως είναι καιρός για κάθε πράγμα. Και ο καιρός για να μιλάτε και να ακούνε τα παιδιά είναι αυτός που το θέλουν και το ζητάνε τα παιδιά, όσο είναι μικρά και είναι κοντά σας.
Γιατί θα έρθει καιρός που θα σας πλακώνει η ησυχία με την απουσία των παιδιών σας. Δεν είναι απειλή είναι διαπίστωση. 

Μαμά, δς μου το χρόνο μου»

 Ηταν μια αληθινά χαριτωμένη εικόνα... Στεκόμουν μπροστά στη βιτρνα κποιου βιβλιοπωλεου. Παραδπλα μου, μσα απ το όμορφο δχρωμο καροτσκι του, ξεπρβαλε μιά γλυκιά παιδικ μορφ. Ήταν δεν ήταν ενς τους ο μικρολης που μου χαμογλασε αφνοντας να φανούν τα πρώτα κτασπρα δοντκια του, ενώ το ροδαλ προσωπκι του έλαμπε απ ενθουσιασμ.
Η μανολα του συζητούσε με κποια κυρα και ήταν τσο απορροφημνη που δεν έδωσε σημασα στο μικρ χερκι που της τραβούσε το μανκι. Ο μικρς έσκυψε, με ξανακοταξε χαμογελντας και ξανατρβηξε το χρι της μαμάς του χωρς όμως να λβει ανταπκριση. Ανασηκθηκε ττε μι-δυ φορς, βγζοντας παραπονιρικες φωνούλες, μπως και πετχει να εισπρξει την προσοχ και το χαμγελ της. Μταιος κπος... Η τρτη του προσπθεια έφερε τ᾿ αντθετα αποτελσματα· μι τσιριχτ φων κι ένα εκνευρισμνο πρσωπο που έσκυψε απειλητικ προς το μρος του, δυο χρια που τον απθησαν στην πλτη του καροτσιού κι ένα παρπονο· «Τι να σου πω, πολ γκρινιρης μου βγήκε ο μικρς μου».
Το καροτσκι με το πολτιμο φορτο του απομακρνθηκε βιαστικ και άδοξα. Το βλμμα όμως του μικρού, καθς κοιτούσε τη μανολα του να μουρμουρζει ήταν εκκωφαντικ σιωπηλ. Βοούσε το δικ του παρπονο...
«Μαμ, κοταξ με λγο, είμαι το μικρ σου αγορκι, η χαρ σου όπως έλεγες τσες φορς τους πρτους μήνες της ζωής μου. Ττε σε κοιτούσα μνο, αναγνριζα στο πρσωπ σου τη φων της μαμάς μου που άκουγα μσα σου 9 μήνες. Η μυρωδι σου με γμιζε ασφλεια καθς με κρατούσες τρυφερ!
Μαμ, μεγαλνω... Αρχζω και σου λω τα πρώτα λογκια μου, απλνω τα χρια μου, αφνω φωνούλες ενθουσιασμού στα παιχνδια μου... Με ακούς; Με βλπεις; Νιθεις πσο σε έχω ανγκη; Οι δουλεις, οι υποχρεσεις, οι συζητσεις, οι έξοδοι, σε απασχολούν, σ᾿ ενδιαφρουν, σε κουρζουν, μα εγ μεγαλνω... Καταλαβανεις; Όλα αυτ θα επαναληφθούν, εκτς απ την παιδικ μου ηλικα. Θλω να με πρεις αγκαλτσα και να παξουμε με τα δχτυλ μας, να με ακουμπσεις τρυφερ στο μγουλ σου και να πούμε τραγουδκια, να κτσεις δπλα μου σαν να μην υπρχουν ούτε έννοιες, ούτε δουλεις και να μου δεχνεις χρωματιστς εικνες στα βιβλα.
Μαμ, εγ πντα θα περιμνω πτε θ᾿ αφσεις τις δουλεις να περιμνουν για μνα... Και θα είμαι ττε τσο χαρομενος... Δεν είμαι γκρινιρης, οι περιστσεις με αναγκζουν να γνω, μπως κλψω πιο πολλ ώρα απ᾿ την αγπη σου.
Μαμ, σ᾿ αγαπώ! Δος μου το χρνο μου!».                        
                           Ακυλνα


και για τη γιορτή της μητέρας αφιερωμένο το παρακάτω βίντεο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου