Τετάρτη 21 Απριλίου 2021

πουλάς κομμάτι κομμάτι την πατρίδα;

 Ρωτάει ο Δεσπότης: Τι κάνει τούτος εκεί;

- Ψάχνει για βότανα, απάντησε με αφέλεια ο χωρικός.

- Τι είδους βότανα είναι αυτά που βαραίνουν έτσι το σακούλι;

- Στο άλλο σακούλι είναι τα βότανα, Δέσποτα.

- Και σ’ αυτό τι έχει;

- Κάτι παλιές πέτρες που βρήκα στο χωράφι μου. Ούτε φαίνεται καλά καλά τι γράφει

- Αλήθεια δεν ξέρεις τι κάνεις ή…

- Σπολλάτη σου, όχι. 

- Μιλάς βλέπω καλά τα ελληνικά, και δεν ξέρεις ότι αυτό εδώ είναι ελληνικό;  Λέγε, πόσα σου έδωσε;

- 50 γρόσια.

- Και για 50 γρόσια πουλάς κομμάτι κομμάτι την πατρίδα; 

... Όλα τα έθνη βρίσκονται εδώ και αναζητούν αρχαιότητες. Και οι Έλληνες υποκύπτουν στον πειρασμό... θα μου δώσεις εμένα αυτήν την πέτρα, όπως λες; Εγώ δεν έχω να σου δώσω γρόσια. Τις πέτρες σου και ότι άλλο αρχαίο ελληνικό βρεις να το φέρεις στη Μητρόπολη. Εκεί μαζεύουμε τις αρχαιότητες. Να μείνουν στους Έλληνες και αργότερα ποιος ξέρει… Όχι να πουλάς αλλά ούτε και να δείχνεις στους ξένους ό,τι βρίσκεις. Ούτε ορέ να τους αφήνετε να περπατάνε στα χωράφια σας. Έχω δει αρκετούς από αυτούς. Παρουσιάζονται ως γιατροί που ψάχνουν θεραπευτικά βότανα. Παίρνουν φιρμάνι από το Σουλτάνο και το δείχνουν στους Αγάδες για να συλλέγουν βότανα, ενώ αυτοί μαζεύουν νομίσματα, παπύρους, γλυπτά και ότι άλλο νομίζουν ότι έχει αρχαιολογική αξία.

- Δεν τα ήξερα αυτά, Δέσποτά μου. Θα φέρω στη Μητρόπολη αυτά που βρήκα και τα έχω ακόμη, αλλά η φτώχεια θέλει γιατρειά. 

...............

Απόσπασμα από το βιβλίο Ο ΣΟΦΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΔΡΙΑΝΟΥ

σήμερα 21 Απριλίου γιορτάζουν:

  • Οἱ Ἅγιοι Ἰανουάριος, Πρόκλος, Σῶσσος, Φαῦστος, Δησιδέριος, Ἀκούτιος καὶ Εὐτύχιος οἱ Μάρτυρες
  • Ἡ Ἁγία Ἀλεξάνδρα ἡ βασίλισσα καὶ οἱ θεράποντες αὐτῆς Ἀπολλώ, Ἰσαάκιος καὶ Κοδράτος οἱ Μάρτυρες
  • Ὁ Ἅγιος Μαξιμιανὸς Ἐπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως
  • Ὁ Ὅσιος Ἀναστάσιος ὁ Ὁμολογητής ὁ Σιναΐτης
  • Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Μάρτυρας ὁ Φιλόσοφος
  • Ὁ Ὅσιος Ἰάκωβος
  • Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου ἐν Μοζντὸκ τῆς Ρωσίας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου