Ο Χριστός είναι η μοναδική ευκαιρία στη ζωή μας.

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ

ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ                  
«Ιδών την πίστιν αυτών...»  Μρκ. β 1-12
  
Κσμος πολς σμερα στην Καπερναομ. Τι να συμβανει άραγε;
Μα, έφθασε και πλι εδώ ο Χριστς. Το ᾿μαθε το νο ο κσμος κι άρχισε να μαζεεται απ᾿ όλες τις μερις. Γιατ ββαια ήταν εξαιρετικ και μοναδικ ευκαιρα να βρσκεται ανμεσ τους ο θείος Διδσκαλος, που τσα θαματα είχε κνει. Μθαινε λοιπν ο ένας απ τον άλλο σε ποι σπτι θα έμενε κι έσπευδαν προς τα εκεί. Ετσι γργορα γμισε τ σπτι απ ανθρπους. Γμισαν κι  οι αυλς του. Εφθασε ο κσμος μχρι και την πρτα του. Τλειο αδιαχρητο πλον. Κι όλο έρχονταν άνθρωποι.
 Ξαφνικ πρβαλε μι συντροφι. Ησαν τσσερις γεροδεμνοι άνδρες. Κρατούσε καθνας και μι άκρη απ ένα φορείο. Και στο φορείο επνω, ένα ανθρπινο ρκος· ένας άνθρωπος παρλυτος. Πληροφορθηκαν κι αυτο ότι ο Χριστς βρσκεται στην πλη τους. Κι αμσως δραστηριοποιθηκαν. Κτι έπρεπε να γνει και γι᾿ αυτν τον δυστυχισμνο συννθρωπ τους. Ηταν – όλοι τ νοιθανε – μοναδικ η ευκαιρα. Και δεν έπρεπε να την χσουν. Εβαλαν λοιπν τον παραλυτικ στο φορείο και με κπο βαδζοντας έφθασαν στο σπτι, όπου μιλούσε ο Χριστς.
Αλλ, τι απογοτευση τους περμενε! Μλις έφθασαν κοντ, είδαν το αδιαχρητο. Στριμωγμνοι πυκν οι άνθρωποι, έκλειναν απ παντού τον δρμο. Παρεκλεσαν, φναξαν, έσπρωξαν κι αυτο, αλλ στο Χριστ δεν μπορούσαν να φθσουν κοντ! Εβλεπαν τον μοναδικ Γιατρ, στον Οποίον είχαν στηρξει όλες τους τις ελπδες, κι αισθνονταν να φεγει απ τα χρια τους η μνη ευκαιρα. Αλλ, όχι. Το παν θα κνουν, να φθσουν κοντ στον Παντοδναμο Κριο.
Και ττε τλμησαν το εντελώς παρτολμο. Και επικνδυνο συνμα. Σκαρφλωσαν απ το πσω μρος του σπιτιού κι ανβηκαν στην στγη του. Γργορα-γργορα έβγαλαν κμποσα κεραμδια, ώσπου σχηματσθηκε ένα μεγλο άνοιγμα. Πολλο τους φναζαν απ κτω, τους απειλούσαν, τους εμπδιζαν. Μα αυτο τα αψφησαν όλα και με υπερνθρωπες προσπθειες κατβασαν, δεμνο με σχοινι, το φορείο με τον παραλυτικ, εκεί μπροστ στα πδια του Κυρου. Δεν χρειαζταν να του πουν τποτε.
Ο Χριστς τους είδε. Και εθαμασε την πστη τους. Που τους έδωσε αυτ την τλμη, αυτ το θρρος, αυτ τη γενναιτητα. Ω! Αυτ την πστη θα την άμειβε οπωσδποτε. Δεν θα τους απογοτευε. Στρφηκε λοιπν στον παραλυτικ και είπε·
— Παιδ μου, σου συγχωρούνται οι αμαρτες σου.
Μοδιασαν αμσως όσοι ήσαν εκεί κοντ. Αυτο περμεναν να γιατρψει ο Κριος τον παραλυτικ απ την αρρστια του. Κι ο Χριστς του ᾿λεγε πως συγχωρούνται οι αμαρτες του! Τι σχση είχαν αυτ;
Κι όμως ήσαν πολ σχετικ. Γιατ ο Χριστς σαν παντογνστης γνριζε πως αταξες ηθικς του παρελθντος είχαν δημιουργσει στον παραλυτικ την αρρστια του. Επρεπε λοιπν ο ασθενς να ελευθερωθεί αρχικ απ αυτς. Να ελευθερωθεί ψυχικ. Γιατ η υγεα της ψυχής είναι το πρώτο και κριο.
Οι Γραμματείς όμως των Ιουδαων που ήσαν εκεί και δεν γνριζαν τα βαθτερα άρχισαν να γογγζουν σε βρος του Χριστού και να δυσανασχετούν, γιατι δήθεν ο Χριστς οικειοποιείτο ό,τι ανήκε στον Θε, το να συγχωρεί δηλαδ αμαρτες. Κι έκαναν αυτς τις σκψεις, γιατ, παρ᾿ όλα τα θαματα που είχε κνει ο Χριστς και παρ᾿ όλες τις θείες αποκαλψεις, αυτο δεν είχαν παραδεχθεί ότι ο Χριστς είναι και Θες.
Ο Κριος τα εγνρισε όλα μ τν παντογνωσα του. Στρφηκε γι᾿ αυτ πρς αυτος και τους είπε·
— Γιατ περνούν απ το μυαλ σας ττοιες σκψεις; Τι είναι πιο εύκολο; Να πω στον παραλυτικ «είναι συγχωρημνες οι αμαρτες σου» ή να του πω «σκω και πρε στον ώμο σου το κρεββτι σου και περπτησε»; Σεις θεωρείτε το τελευταίο πιο δσκολο. Για να μθετε λοιπν ότι ο υις του ανθρπου, ο Μεσσας, έχει εξουσα να συγχωρεί στη γη αμαρτες, δστε τν παντοδυναμα του. Αυτ δεχνει τη θεα εξουσα του. Αμσως ττε ο Χριστς είπε στον παραλυτικ·
— Σε σνα απευθνομαι· σκω και πρε στον ώμο σου το κρεββτι σου και πγαινε στο σπτι σου.
Μλις έδωσε την εντολ ο Χριστς, αμσως ο παραλυτικς έγινε άλλος άνθρωπος. Ενισχθηκαν με μιας τα μλη του σματς του. Αισθνθηκε μσα του σφριγηλτητα, ζωντνια, ορμ. Ζωηρ το αίσθημα της υγεας. Σηκθηκε δυναμικ, πήρε, όπως του είπε ο Χριστς, στον ώμο του το φορείο του, το κρεββτι του – πράγμα που έδειχνε το μτρο των σωματικών του δυνμεων – άνοιξε δρμο ανμεσα στο κατπληκτο πλήθος και περπατούσε σταθερ. Το θαύμα είχε γνει! Οι πντες δξαζαν ττε τον Θε λγοντας· ποτ έως τρα δεν είδαμε να γνεται κτι ττοιο!
* * *«Ιδν τν πστιν αυτών...»
 Είναι σαφς. Η πστη των τεσσρων και του παραλυτικού έγινε η ισχυρτατη προϋπθεση για να συντελεσθεί το θαύμα. Αυτν εβρβευσε ο Χριστς κι άφησε να δρσει η παντοδυναμα του.
Και η πστη τους τι ήταν; Μια ορμ, μια βεβαιτητα απαρασλευτη ότι ο Χριστς είναι το πάν· ότι ο Χριστς είναι η μοναδικ ευκαιρα στη ζω, που με το τποτα δεν πρπει να την χσεις. Αυτ η πεποθηση τους έδωσε την αποφασιστικτητα, την τλμη, την γενναιτητα, την ευρηματικτητα, την αντοχ...
 Ο Χριστς είναι η μοναδικ ευκαιρα στη ζω μας. Αυτς μας εξασφαλζει – με τα ιερ Μυστρια της Εκκλησας Του – την υγεα της ψυχής, που είναι το κριο και που προστατεει και θωρακζει και την υγεα του σματος. Ο Χριστς είναι η μοναδικ ευκαιρα στη ζω. Μλις το νοισει αυτ ο άνθρωπος, κνει το πάν να βρσκεται κοντ Του.

Δημοσίευση σχολίου (0)
Νεότερη Παλαιότερη